ely در اروپا مورد استفاده قرار میگ کلاس برنامه نویسی در بوشهر رفت و برای سالها زبانی بود که الگوریتمهای کامپیوتری با آن منتشر میشدند. بسیاری از زبانهای مهم مانند پاسکال و آدا (هر دو بعداً شرح داده شد) از فرزندان آن هستند.
سی
زبان برنامه نویسی C در سال 1972 توسط دنیس ریچی و برایان کرنیگان در شرکت AT&T برای برنامه نویسی سیستم عامل های کامپیوتری توسعه یافت. ظرفیت آن برای کلاس برنامه نویسی در بوشهر ساختار داده ها و برنامه ها از طریق ترکیب واحدهای کوچکتر با ظرفیت ALGOL قابل مقایسه است. از یک نماد فشرده استفاده می کند و به برنامه نویس این امکان را می دهد که با آدرس داده ها و همچنین مقادیر آنها کار کند. این توانایی در برنامه نویسی سیستم ها مهم است و C با زبان اسمبلی قدرت بهره برداری از تمام ویژگی های معماری داخلی کامپیوتر کلاس برنامه نویسی در بوشهر را به اشتراک می گذارد. C به همراه نسل C++ خود یکی از رایج ترین زبان ها باقی مانده است.
زبان های تجاری محور
COBOL
COBOL (زبان تجاری متداول) از زمان آغاز به کار آن در سال 1959 به شدت توسط مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است. کمیته ای متشکل از تولید کنندگان و کاربران رایانه و سازمان های دولتی ایالات متحده CODASYL (کمیته سیستم های داده و زبان ها) را برای توسعه و نظارت بر استاندارد زبان به منظور کلاس برنامه نویسی در بوشهر توسعه و نظارت بر استاندارد زبان تأسیس کردند. از قابلیت حمل آن در سیستم های مختلف اطمینان حاصل کنید.
COBOL در هنگام معرفی از یک نماد انگلیسی مانند استفاده می کند. محاسبات تجاری مقادیر زیادی از داده ها را سازماندهی و دستکاری می کنند و COBOL ساختار داده رکورد را برای چنین وظایفی معرفی کرد. یک رکورد دادههای ناهمگون - مانند نام، شماره شناسه، سن و آدرس را در یک واحد واحد جمع میکند. این در تضاد با زبان های علمی است که در آنها آرایه های همگن اعداد رایج است. رکوردها نمونه مهمی از "تکه کردن" دا کلاس برنامه نویسی در بوشهر ده ها به یک شی واحد هستند و تقریباً در تمام زبان های مدرن ظاهر می شوند.
SQL
SQL (زبان پرس و جوی ساختاریافته) زبانی است برای تعیین سازماندهی پایگاه های داده (مجموعه رکوردها). پایگاههای داده سازماندهیشده با SQL، رابطهای نامیده میشوند، زیرا SQL توانایی جستجو در پایگاه داده برای اطلاعاتی را که در یک رابطه معین قرار میگیرند را فراهم میکند. به عنوان مثال، یک پرس و جو ممکن است "همه سوابق را با نام خانوادگی اسمیت و شهر نیویورک بیابید." برنامه های پایگاه داده تجاری مع کلاس برنامه نویسی در بوشهر مولاً از یک زبان SQL مانند برای پرس و جوهای خود استفاده می کنند.
زبان های آموزش محور
پایه ای
بیسیک (کد آموزش نمادین همه منظوره مبتدیان) در کالج کلاس برنامه نویسی در بوشهر دارتموث در اواسط دهه 1960 توسط جان کمنی و توماس کورتز طراحی شد. در نظر گرفته شده بود که یادگیری آن توسط افراد تازه کار، به ویژه رشته های علوم غیر کامپیوتری، آسان باشد و بر روی یک کامپیوتر با زمان اشتراک گذاری با بسیاری از کاربران به خوبی اجرا شود. این ساختار دادهها و نمادهای ساده داشت و تفسیر میشد: یک برنامه BASIC خط به خط ترجمه میشد و همانطور که ترجمه میشد اجرا میشد، که یافتن خطاهای برنامهنویسی را آسان میکرد.
اندازه کوچک و سادگی آن نیز BASIC را به یک زبان آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان محبوب برای کامپیوترهای شخصی اولیه تبدیل کرده است. فرمهای اخیر آن بسیاری از دادهها و ساختارهای کنترلی دیگر زبانهای معاصر را پذیرفتهاند، که آن را قدرتمندتر میکند اما برای مبتدیان راحتتر میشود.
پاسکال
در حدود سال 1970 نیکلاوس ویرث از سوئیس پاسکال را برای آموزش برنامه نویسی ساخت یافته طراحی کرد که بر استفاده منظم از ساختارهای کنترل شرطی و حلقه بدون دستورات GOTO کلاس برنامه نویسی در بوشهر تأکید داشت. اگر چه پاسکال از نظر نشانه گذاری به ALGOL شباهت داشت، اما توانایی تعریف انواع داده برای سازماندهی اطلاعات پیچیده را فراهم کرد، این ویژگی فراتر از قابلیت های ALGOL و همچنین FORTRAN و COBOL است. انواع دادههای تعریفشده توسط کاربر به برنامهنویس اجازه میداد تا نامهایی را برای دادههای پیچیده معرفی کند، ک کلاس برنامه نویسی در بوشهر ه مترجم زبان میتوانست قبل از اجرای برنامه، استفاده صحیح از آنها را بررسی کند.
در اواخر دهه 1970 و 1980، پاسکال یکی از پرکاربردترین زبان ها برای آموزش برنامه نویسی بود. تقریباً در همه رایانه ها موجود بود و به دلیل آشنایی، وضوح و امنیت آن برای تولید نرم افزار و همچنین برای آموزش استفاده می شد.
لوگو
لوگو در اواخر دهه 1960 به عنوان یک گویش ساده شده LISP برای آموزش ایجاد شد. سیمور پاپرت و دیگران از آن در MIT برای آموزش تفکر ریاضی به دانشآموزان استفاده کردند. کلاس برنامه نویسی در بوشهر این سینتکس معمولی تری نسبت به LISP داشت و "گرافیک لاک پشت" را که روشی ساده برای تولید گرافیک کامپیوتری بود، نشان می داد. (این نام از یک پروژه اولیه برای برنامهریزی یک ربات لاکپشتمانند گرفته شده است.) گرافیک لاک پشت از دستورالعملهای بدن محور استفاده میکرد که در آن یک شی با دستوراتی مانند "چپ 90" و "به جلو" در اطراف صفحه جابجا میشد، که اقدامات نسبی را مشخص میکرد. به موقعیت فعلی و جهت گیری جسم به جای یک چارچوب ثابت. همر کلاس برنامه نویسی در بوشهر اه با روتین های بازگشتی، این تکنیک برنامه ریزی الگوهای پیچیده و جذاب را آسان کرد.
هایپرتاک
Hypertalk به عنوان "برنامه نویسی برای بقیه ما" توسط بیل اتکینسون برای مکینتاش اپل طراحی شده است. Hypertalk با استفاده از یک نحو ساده مانند انگلیسی، هر کسی را قادر میسازد تا متن، گرافیک و صدا را بهسرعت در «پشتههای پیوندی» ترکیب کند که میتوان با کلیک کردن روی دکمههای استاندارد ارائهش Programming class in Bushehr ده توسط برنامه، با ماوس پیمایش کرد. هایپرتاک در دهه 1980 در میان مربیان محبوبیت خاصی داشت